vrijdag 9 juli 2010

North Sea Jazz 2010

Geen NSJ voor mij dit jaar. Jammer, jammer. En er komt zoveel moois!

Krystle Warren. Een soort soulvolle,folky Me'shell Ndgeochello. Lijkt mij een perfecte act voor Paradiso



De Ploctones, bandje van nederlands beste gitarist Anton Goudsmit. Muziek voor muzikanten en toch heel luisterbaar. Hier is een lekkere Kont:



Volgens mij is dit voor het eerst in jaren dat good old Al Jarreau niet op het podium staat. Zijn blanke adept Kurt Elling is echter wel van de partij. Elling kan mij iets minder bekoren maar het is scat-wise en technisch toch wel heel goed hoor.



En dan is er Sonny Rollins. De laatste van The Great Tenors. Aan St. Thomas hangen voor mij zoveel prachtige associaties. Vooral mijn Opa die mij de Jazz heeft leren waarderen.

Geen opmerkingen: