dinsdag 30 december 2008

Beste song van 2008

Volgens luisteraars van de VPRO en bezoekers van 3voor12.nl kwamen de Kings of Leon dit jaar met de beste song: Sex on fire. (http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/41111953)
Weliswaar hebben de Kings een degelijk en goed album afgeleverd (staat ook in mijn Album top 7)maar het is zeker niet hun beste track. (en WTF doet Milow op nummer 3??!!)

Voor mij waren de Ting Tings de nummer 1 van dit jaar met "That's not my name". Alles wat de ideale popsong moet zijn: catchy, rock 'n roll, geniaal in zijn eenvoud. En ook live waren ze voor mij 1 van de beste acts van Lowlands dit jaar.
Jose James met zijn cover van "Parkbench People" zet de nieuwe standaard voor beste Jazz/soul-vocalist. De mooie Giovanca kwam met het allerbeste zomerhitje "I'm on my Way", hoewel ze neus aan neus ging met Jason Mraz en zijn "I'm Yours". Natuurljk zijn de Last Shadow Puppets van de partij, zie ook eerdere posts van mij. Viva la Vida van Coldplay is een klassieker en de Jeugd krijgt mij bij iedere luisterbeurt van "Hollereer" weer met een brede glimlach aan het dansen.

Klik op de onderstaande link om de beste songs te horen:

Geen opmerkingen: