donderdag 14 augustus 2008

Preview Lowlands Pt. 2: Sure Things

Mijn eerste optreden zal Leine zijn. Nederlandse, veelzijdig talent. Ooit begonnen op de sax, tweemaal grote prijs van nederland gewonnen en tegenwoordig "singer songwriter" Op Lowlands is ze de singer die de teksten van dichter Ingmar Heytze vertolkt. Ze heeft geen geweldige stem maar heeft een heerlijk lieve, "tongue in cheek" voordracht die mij in de verte doet denken aan Spinvis. Ze is niet voor 1 gat te vangen: speelt op North Sea Jazz, zet drummachines in of speelt lekker bossanova zoals in dit filmpje waarop ze een gedicht van dichter Sander Meij zingt.
Verder ga ik een bezoekje brengen aan de Ting Tings



Zaterdagochtend beginnen met de breekbare Ane brun lijkt mij een mooie start. Daarna meezingen met 50 jaar Nederpop. Die dag verder ook nog the Rascals, British Sea Power en verder maak ik er een dance-dagje van met Digitalism, Underworld en Diplo

Zondag staat in ieder geval Jamie Lidell op het programma. Verwacht ik veel van.



Wel zwaar klote dat daarvoor DubXanne met Rankin Roger (die van the beat) liedjes van the Police gaan coveren in Dub. Daar had ik ook erg graag bij willen zijn.

Geen opmerkingen: